اکسپرت فول ترید دماوند

لذت سود کردن در بازار مبادلات ارز(فارکس) با استفاده از اکسپرت قدرتمند دماوند

اکسپرت فول ترید دماوند

لذت سود کردن در بازار مبادلات ارز(فارکس) با استفاده از اکسپرت قدرتمند دماوند

:: دوره مبتدی- درس یازدهم و دوازدهم ::

:: آموزش مبتدی- درس یازدهم  و دوازدهم ::

تاریخچه فارکس  - جلسات معاملات

 

در پایان جنگ جهانی دوم، تمام جهان چنان هرج و مرجی را تجربه می کرد که دولت های بزرگ غربی نیاز به ایجاد سیستم برای ایجاد ثبات در اقتصاد جهانی را احساس کردند.

به همین منظور، قرارداد جهانی منعقد شد با نام قرارداد "برتون وودز" که نرخ تبادل تمامی ارزها با طلا را تعیین می کرد. این کار برای مدتی نرخ ارز را تثبیت کرد اما وقتی اقتصادهای بزرگ جهان شروع به تغییر و رشد با سرعت های مختلف کردند، قوانین این سیستم خیلی زود منسوخ شدند.

در سال 1971، قرارداد برتون وودز لغو شد و سیستم ارزشگذاری پولی جایگزین آن شد و بازار ارز به بازار شناور آزاد تکامل یافت، که در آن نرخ ارز با عرضه و تقاضا تعیین می شد.

در ابتدا، تعیین نرخ ارز مناسب خیلی سخت بود اما پیشرفت در تکنولوژی و ارتباطات، در نهایت اوضاع را آسان تر کرد.

در دهه 90، به لطف کامپیوتر و رشد پر رونق اینترنت (به سلامتی آقال ال گور)، بانک ها شروع به ایجاد نرم افزار معاملاتی کردند. این نرم افزارها برای ارسال مظنه های قیمت به مشتریان طراحی شدند به طوری که معامله گران را قادر به اجرای فوری معاملات می ساخت. در همین حال، برخی کارگزاری ها اقدام به معرفی معاملات مبتنی بر اینترنت کردند.

این نهادها که موسومند به "کارگزاران خرده فروشی فارکس"، با فراهم کردن حجم معامله کوچکتر، معامله را برای افراد مختلف با توانایی مالی متفاوت آسان تر کردند. بر خلاف بازار بین بانکی که در آن حجم معامله استاندارد یک میلیون واحد است، کارگزاران خرده فروشی به اشخاص امکان دادند که حتی با 1000 واحد، اقدام به معامله کنند!

کارگزاران خرده فروشی فارکس

در گذشته، تنها دلالان بزرگ و صندوق های سرمایه گذاری بسیار بزرگ می توانستند ارزها را معامله کنند اما به لطف کارگزاران خرده فروشی فارکس و اینترنت، دیگر این طور نیست.

عدم وجود موانع برای ورود به بازار سبب شده که فر فردی بتواند با یک کارگزار قرارداد ببندد، حساب باز کند، پول واریز کد و در آسایش خانه به معامله فارکس بپردازد. کارگزاران اساسا بر دو قسم اند:

  1. سازندگان بازار (Market Makers): همانطور که از نامشان پیداست، خودشان پیشنهاد قیمتهای خرید و فروش را تعیین می کنند.
  2. شبکه ارتباطات الکترونیکی (ECN): که از بهترین پیشنهاد استفاده می کند و قیمت های موجود از نهادهای مختلف در بازار بین بانکی را درخواست می کنند.

سازندگان بازار

فرض کنید می خواهید برای خوردن حلزون به فرانسه بروید. برای داد و ستد در آن کشور، ابتدا باید به بانک یا صرافی محل تان بروید و مقداری یورو بخرید. برای اینکه آنها طرف مقابل معامله شما باشند، باید توافق کنید که پول کشور خود را با قیمتی که آنها تعیین می کنند تبادل کنید.

مانند همه اقدامات تجاری، این خرید و فروش نیز شامل هزینه ای می شود که در اینجا به شکل کارمزد خرید/فروش است.

بعنوان مثال، اگر قیمت خرید (پیشنهاد) بانک برای EUR/USD معادل 1.2002 و قیمت فروش آنها (درخواست) معادل 1.2002 است، پس کارمزد خرید/فروش 0.0002 است. اگرچه به ظاهر کوچک است، اما هنگامی که در مورد میلیون ها تراکنش فارکس در هر روز صحبت می کنید، سود هنگفتی برای سازندگان بازار ایجاد می کند!

می توان گفت که سازندگان بازار بلوک های سازنده اساسی در بازار ارز خارجی هستند. سازندگان بازار خرده فروشی در واقع نقدینگی را با بسته بندی مجدد قرارداد بزرگ عمده فروشان، آنها را در قطعات کوچک فراهم می کنند. بدون آنها، معامله فارکس برای افراد متوسط بسیار سخت خواهد شد.

شبکه ارتباطات الکترونیکی

شبکه ارتباطات الکترونیکی نامی برای نرم افزارهایی است که به طور خودکار دستورهای خرید و فروش مشتری را با قیمت های اعلام شده مطابقت می دهند. این قیمتهای اعلام شده از سازندگان بازار، بانک ها، و حتی دیگر معامله گرانی که از ECN استفاده می کنند جمع آوری می شود. هرگاه دستور خرید یا فروش خاصی صورت میگیرد، با بهترین قیمت خرید/فروش موجود مطابقت داده می شود.

با توجه به توانایی معامله گران برای تعیین قیمت خود، کارگزاران ECN معمولا کمیسیون بسیار کمی برای معاملات دریافت می کنند. ترکیبی از کارمزدهای اندک و کمیسیون اندک، معمولا موجب می شود هزینه های تراکنش کارگزاران ECN بسیار پایین باشد.


درس دواردهم جلسات معامله

حال که می دانید فارکس چیست، اکنون باید بدانید چه زمانی می توانید معامله کنید.

بله درست است که بازار فارکس در 24 ساعت شبانه روز باز است، اما این بدان معنا نیست که همیشه در تمام روز فعال است.

زمانی می توانید از معامله درآمد داشته باشید که بازار حرکت صعودی داشته باشد، و حتی می توانید در زمانی که بازار حرکت نزولی دارد نیز سود کنید.

اما تلاش برای کسب درآمد در زمانی که بازار راکد است، دشوار است.

این درس کمک خواهد کرد که بهترین زمان از روز برای داد و ستد را تعیین کنیم.

ساعت بازار

قبل ار بررسی بهترین زمان برای داد و ستد، باید ببینیم روز 24 ساعته در جهان فارکس چه شکلی است.

بازار فارکس را می توان به چهار جلسه عمده داد و ستد تقسیم کرد: جلسه سیدنی، جلسه توکیو، جلسه لندن و جلسه نیویورک. جدول زیر زمان های باز و بسته شدن برای هر جلسه را نشان می دهند:

 

تابستان (حدود آوریل-اکتبر)

GMT

EDT

منطقه زمانی

10:00 PM

PM 6:00

سیدنی باز

7:00 AM

3:00 AM

سیدنی بسته

11:00 PM

7:00 PM

توکیو باز

8:00 AM

4:00 AM

توکیو بسته

7:00 AM

3:00 AM

لندن باز

4:00 PM

12:00 PM

لندن بسته

12:00 PM

8:00 AM

نیویورک باز

9:00 PM

5:00 PM

نیویورک بسته


زمستان (حدود اکتبر - آوریل)

GMT

EDT

منطقه زمانی

9:00 PM

4:00 PM

سیدنی باز

6:00 AM

1:00 AM

سیدنی بسته

11:00 PM

6:00 PM

توکیو باز

8:00 AM

3:00 AM

توکیو بسته

8:00 AM

3:00 AM

لندن باز

5:00 PM

12:00 PM

لندن بسته

1:00 PM

8:00 AM

نیویورک باز

10:00 PM

5:00 PM

نیویورک بسته

زمان های واقعی باز و بسته شدن مبتنی بر ساعت های اداری محلی اند. این زمان در طول ماه های اکتبر و آوریل که برخی از کشورها ساعت تابستانی (DTS) را تغییر می دهند (جلو و عقب کشیدن ساعت در اوایل بهار و پاییز) تغییر میکند.

می توانید ببینید که بین هر جلسه، دوره زمانی وجود دارد که در آن دو جلسه با هم بازند. در طول تابستان، از ساعت 3:00 الی 4:00 صبح به وقت EDT، جلسه توکیو و جلسه لندن با هم تداخل دارند، و در هر دو فصل زمستان و تابستان از 8:00 صبح الی 12:00 ظهر به وقت EDT، جلسه لندن و جلسه نیویورک با هم تداخل دارند.

به طور طبیعی، اینها شلوغ ترین زمان ها در روز برای داد و ستد هستند، زیرا هنگامی که دو بازار همزمان بازند حجم بیشتری وجود دارد. این منطقی است زیرا در این زمان ها، تمام شرکت کنندگان بازار پول بیشتری منتقل می کنند.

در حال حاضر، احتمالا به زمان باز شدن سیدنی نگاه می کنید و فکر می کنید که چرا دو ساعت اختلاف دارد. فکر می کنید که زمان باز شدن سیدنی تنها یک ساعت جابجا می شود وقتی ایالات متحده زمان استاندارد را تنظیم می کند، اما به یاد داشته باشید که وقتی ایالات متحده ساعت را یک ساعت عقب می کشد، سیدنی در واقع ساعت را یک ساعت جلو می کشد (فصل ها در استرالیا برعکس اند). اگر قصد معامله در این دوره را دارید همیشه باید این نکته را به یاد داشته باشید.

اجازه دهید نگاهی به میانگین جابجایی پیپِ جفت ارزهای اصلی در هر جلسه داد و ستد بیندازیم.

New York

London

Tokyo

Pair

92

114

76

EUR/USD

99

127

92

GBP/USD

59

66

51

USD/JPY

81

83

77

AUD/USD

70

72

62

NZD/USD

96

96

57

USD/CAD

83

102

67

USD/CHF

107

129

102

EUR/JPY

132

151

118

GBP/JPY

103

107

98

AUD/JPY

47

61

78

EUR/GBP

84

109

79

EUR/CHF

از این جدول می بینید که جلسه اروپا به طور معمول بیشترین حرکت را فراهم می کند.

در دروس بعدی هر جلسه را با دقت بیشتری بررسی کرده و همچنین دوره هایی که جلسه ها با هم تداخل دارند را مورد مطالعه قرار می دهیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد