اکسپرت فول ترید دماوند

لذت سود کردن در بازار مبادلات ارز(فارکس) با استفاده از اکسپرت قدرتمند دماوند

اکسپرت فول ترید دماوند

لذت سود کردن در بازار مبادلات ارز(فارکس) با استفاده از اکسپرت قدرتمند دماوند

:: دوره مبتدی - درس نهم و دهم ::

:: آموزش مبتدی - درس نهم و دهم ::

ساختار بازار فارکس

اجازه دهید ابتدا بازاری را که احتمالا با آن آشنا هستید بررسی کنیم؛ بازار سهام.

بازار سهام بر اساس طبیعت خود تمایل دارد که بسیار انحصار طلب باشد. تنها یک نهاد و یک متخصص وجود دارد که قیمت ها را کنترل می کند. همه معامله گران باید هوای این متخصص را داشته باشند! به همین دلیل، قیمت ها را به راحتی می توان تغییر داد تا به نفع متخصص باشد و نه معامله گران

چگونه این امر اتفاق می افتد؟

در بازار سهام، متخصص مجبور است دستور مشتریان را انجام دهد. در حال حاضر، فرض کنید تعداد فروشندگان به طور ناگهانی بیش از تعداد خریداران شود. متخصص که به انجام دستور مشتریان خود (فروشندگان در این مورد) است، مجموعه ای از سهام را دارد که نمی تواند آنها را به فروش برساند و این سهام ها روی دستش می ماند!
به منظور جلوگیری از چنین اتفاقی، متخصص فقط کارمزد را گسترش می دهد یا هزینه را افزایش می دهد تا مانع ورود فروشندگان به بازار شود. به عبارت دیگر، متخصص می تواند مظنه هایی را که ارائه می دهد دستکاری کند تا نیازهایش را برآورده سازد.

معاملات فارکس غیر متمرکز است

برخلاف معامله سهام یا آتی، لازم نیست بورس متمرکز را تجربه کنید که در آنها تنها یک قیمت وجود دارد. در بازار فارکس، هیچ قیمت واحد برای یک ارز در هیچ زمانی وجود ندارد و این بدین معنی است که مظنه های مختلفی از سوی معامله گران متفاوت داده می شود.

"انتخابهای بسیار زیاد! عالیه"

این امر ممکن است در ابتدا عجیب باشد اما چیزی است که بازار فارکس را بسیار جذاب می سازد! این بازار بسیار بزرگ است و رقابت میان معامله گران آنقدر شدید است که تقریبا همیشه می توانید بهترین معامله را به دست آورید. و چه کسی این را نمی خواهد؟

همچنین، نکته جالب در مورد بازار فارکس این است که می توانید آن را در هر جایی انجام دهید.

نردبان فارکس

اگر چه بازار فارکس غیر متمرکز است، خالص نیست و پر هرج و مرج است! شرکت کنندگان در بازار فارکس را می توان به صورت نردبان سازماندهی کرد.

در راس نردبان بازار فارکس، بازار بین بانکی است. شرکت کنندگان در این بازار که بزرگترین بانک های جهان و برخی بانکهای کوچک ترند، به طور مستقیم با یکدیگر معامله می کنند یا به صورت الکترونیکی از طریق مبادلات الکترونیکی EBS یا مبادلات فوری در رویترز.

رقابت بین این دو شرکت - EBS و رویترز - شبیه کوکا و پپسی است. در جنگ دائمی برای به دست آوردن مشتریانند و به طور مستمر تلاش می کنند تا یکدیگر را مغلوب کنند. در حالی که هر دو شرکت اکثر جفت ارزها را ارائه می کنند. برخی جفت ارزها نقدتر از سایرین اند.

برای نرم افزار EBS جفت ارزهای USD/CHF - EUR/CHF - EUR/JPY - USD/JPY - EUR/USD نقدترند.
در عین حال، برای نرم افزار رویترز NZD/USD - AUD/USD - USD/CAD - EUR/GBP - GBP/USD نقدترند.

همه بانک هایی که بخشی از بازار بین بانکی اند می توانند نرخ های ارائه شده از سوی یکدیگر را مشاهده کنند، اما این لزوما بدین معنی نیست که هرکسی می تواند با آن قیمت ها معامله کند.

مانند زندگی واقعی، نرخ تا حد زیادی به ارتباط ایجاد شده بین اعتبار و طرف های معامله وابسته خواهد بود.

رتبه بعدی در این نردبان، "صندوق های تامینی" شرکت های بزرگ و ارائه دهندگا قیمتها هستند. از آنجا که این موسسات، روابط اعتباری محکم با شرکت کنندگان بازار بین بانکی ندارند، باید تراکنش های خود را از طریق بانک های تجاری انجام دهند. این بدان معنی است که نرخهای شان کمی بالاتر و گران تر از کسانی است که بخشی از بازار بین بانکی اند.

در پایین نردبان، معامله گران خرده فروشی هستند. سابق بر این شرکت در بازار فارکس برای ما مردم متوسط بسیار دشوار بود اما، به لطف ظهور اینترنت و کارگزاران خرده فروشی، موانع دشوار برای ورود به بازار فارکس برداشته شده اند. آنها این شانس را به ما دادند که با راس نردبان در تماس باشیم.


حالا که ساختار کلی بازار فارکس را می دانید، اجازه دهید آن را بیشتر بررسی کنیم تا بفهمیم که این افراد دقیقا چه کار   می کنند. ضروری است که ماهیت بازار فارکس و بازیگران اصلی را درک کنید.

تا اواخر دهه 1990 تنها "کله گنده ها" می توانستند این بازی را انجام دهند. شرط اولیه برای معامله این بود که 10 تا 50 میلیون دلار برای شروع کار داشته باشید! فارکس در ابتدا قرار بود توسط بانکداران و موسسات بزرگ استفاده شود نه ما "کوچولوها". با این حال، به دلیل ظهور اینترنت، شرکتهای آنلاین داد و ستد فارکس در حال حاضر قادر به ارائه حساب های معامله به معامله گران "خرده فروشی" مانند ما هستند.

بازیگران بزرگ در این بازار عبارتند از:

اول:: بانکهای بزرگ

از آنجا که بازار فارکس غیر متمرکز است، بزرگترین بانکهای دنیا تعیین کننده نرخ های ارزند. براساس عرضه و تقاضا برای ارزها، آنها معمولا تنها کسانی اند که کارمزد خرید/فروش را ایجاد می کنند که همه ما عاشقش هستیم. (یا از آن نفرت داریم)

این بانکهای بزرگ، در مجموع موسوم به بازار بین بانکی، مبالغ هنگفت معاملات بازار فارکس را هر روز برای مشتریان و خودشان برمی دارند. تعدادی از این بانکهای بزرگ عبارتند از: UBS، Barclays Capital، دویچه بانک و سیتی گروپ. می توان گفت که بازار بین بانکی، بازار ارز خارجی است.

دوم :: شرکتهای تجاری بزرگ

شرکتها به منظور انجام کسب و کار، در بازار ارز شرکت می کنند. به عنوان مثال، اپل هنگام خرید قطعات الکترونیکی از ژاپن برای محصولات خود، باید ابتدا دلارهای آمریکا را به ین ژاپن تبدیل کند. از آنجا که حجمی که معامله می کنند بسیار کوچک تر از حجم معامله در بازار بین بانکی است، این نوع بازیگران معمولا با بانکهای تجاری برای انجام معاملاتشان سرو کار دارند.

ادغام ها و خریدها (M&A) بین شرکتهای بزرگ همچنین می تواند موجب ایجاد نوسانات نرخ ارز شود. در ادغام ها و خریدهای فرامرزی، بسیاری از مکالمات ارزی اتفاق می افتد که می تواند قیمتها را دچار نوسان کند.

سوم :: دولتها و بانکهای مرکزی

دولتها و بانکهای مرکزی، از جمله بانک مرکزی اروپا، بانک مرکزی انگلستان، و فدران رزرو آمریکا، به طور منظم در بازار فارکس نیز مشارکت می کنند. درست مثل شرکتها، دولتها در بازار فارکس برای انجام عملیات خود، پرداخت های تجاری بین المللی و جابجایی ذخایر ارز خارجی شرکت می کنند.

در همین حال، وقتی بانکهای مرکزی به تنظیم نرخهای بهره برای کنترل تورم می پردازند، بر بازار فارکس تاثیر می گذارند. با انجام این کار، می توانند بر ارزشگذاری پول تاثیر داشته باشند. همچنین مواردی برای دخالت بانکهای مرکزی، به طور مستقیم یا شفاهی، در بازار فارکس وجود دارد و آن زمانی است که می خواهند نرخهای ارز را برابر کنند. گاهی اوقات، بانکهای مرکزی فکر می کنند که ارزش پولشان بالا یا پایین قیمت گذاری شده است، بنابراین شروع به عملیات فروش یا خرید گسترده برای تغییر نرخ ارز می کنند.

چهارم:: سفته بازان

"برای برد آمده ایم!"

این احتمالا شعار سفته بازان است. سفته بازان که نزدیک به 90 درصد از حجم معاملات را تشکیل می دهند در همه اشکال و اندازه ها وجود دارند. بعضی از آنها جیب پر پول دارند، برخی کمتر، اما همه آنها در فارکس برای کسب درآمد شرکت  می کنند.

نگران نباشید... بعد از فارغ التحصیلی از مدرسه پیپسولوژی، می توانید بخشی از این جمعیت باشید! البته، برای موفقیت باید صبور باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد