اکسپرت فول ترید دماوند

لذت سود کردن در بازار مبادلات ارز(فارکس) با استفاده از اکسپرت قدرتمند دماوند

اکسپرت فول ترید دماوند

لذت سود کردن در بازار مبادلات ارز(فارکس) با استفاده از اکسپرت قدرتمند دماوند

:: دوره مبتدی - درس سیزدهم و چهاردهم ::

جلسه معاملاتی توکیو و نیویورک

:: آموزش مبتدی - درس سیزدهم و چهاردهم ::

باز شدن جلسه معاملاتی توکیو در 12:00 نیمه شب GMT، آغازگر جلسه آسیایی است. توجه داشته باشید که جلسه توکیو گاهی اوقات بازار آسیا نیز خوانده می شود زیرا توکیو پایتخت مالی آسیا است.

نکته شایان ذکر این است که ژاپن سومین مرکز بزرگ بازار فارکس در جهان است.

 این امر نباید خیلی تعجب آور باشد زیرا "ین" ژاپن سومین ارز با بیشترین داد و ستد است و در 16.50% از تمام معاملات فارکس حضور دارد. در مجموع، حدود 21% از تمام تراکنش های فارکس در طول این جلسه رخ می دهد.

در زیر، جدولی از حرکت پیپ در جلسه آسیا برای جفت ارزهای اصلی ارائه می شود.

 

میزان حرکت پیپ

جفت ارز

56

EURUSD

54

GBPUSD

30

USDJPY

65

AUDUSD

58

NZDUSD

39

USDCAD

40

USDCHF

57

EURJPY

72

GBPJPY

65

AUDJPY

23

EURGBP

-

EURCHF

 

این مقادیر پیپ با استفاده از میانگین داده های گذشته از ماه مه 2012 محاسبه شدند. توجه داشته باشید که این ها مقادیر مطلق نیستند و می توانند بسته به نقدینگی و شرایط بازار تغییر کنند. همچنین، طیف وسیعی برای EUR/CHF در نظر گرفته نشده است زیرا نرخ برابری فرانک سوئیس و یورو در 1.2000 در طول دوره ثابت شده است.

برخی از ویژگی های کلیدی که باید در مورد جلسه توکیو بدانید عبارتند از:

  • معاملات تنها به ژاپن محدود نمی شود. هزاران معامله فارکس در دیگر نقاط مالی انجام می شوند مانند: هنگ کنگ، سنگاپور و سیدنی.
  • شرکت کنندگان اصلی بازار در جلسه توکیو شرکتهای تجاری (صادرکنندگان) و بانک های مرکزی اند. به یاد داشته باشید که اقتصاد ژاپن به شدت وابسته به صادرات است و چین نیز بازیگر بزرگ تجاری است و معاملات بسیاری به صورت روزانه انجام می شود.
  • نقدینگی گاهی اوقات می تواند بسیار کم باشد. گاهی اوقات معامله در طول این دوره مثل ماهیگری است -  ممکن است لازم باشد مدت طولانی صبر کنید تا به نتیجه برسید.
  • به احتمال زیاد حرکتهای قوی تر را در جفت ارزهای آسیا و اقیانوسیه می بینید. مانند AUDUSD و NZDUSD بر خلاف جفت ارزهای اروپایی مثل GBPUSD
  • در زمان های نقدینگی کم بازار، اکثر جفت ارزها ممکن است دارای دامنه باشند. این امر فرصتهایی برای معاملات کوتاه و یا معاملات مربوط به شکست روند در ادامه روز فراهم می کند.
  • بسیاری از اقدامات در اوایل جلسه صورت می گیرد. زمانی که داده های اقتصادی بیشتری عرضه می شوند.
  • حرکت ها در جلسه توکیو می تواند آهنگ حرکت ارزها برای ادامه روز را تعیین کند. معامله گران در جلسات بعدی به اتفاقات در جلسه توکیو نگاه می کنند تا به سازماندهی و ارزیابی استراتژی ها در جلسات دیگر کمک کنند.
  • معمولا، پس از حرکت های بزرگ در بازار نیویورک، ممکن است شاهد ثبات در جلسه توکیو باشید.

کدام جفت ارزها را باید معامله کنید؟

از آنجا که جلسه توکیو زمانی است که اخبار از استرالیا، نیوزلند، و ژاپن بیرون می آید، این فرصت خوبی برای معامله رویدادهای خبری است. همچنین، حرکت بیشتری در جفت ارزهای ین می تواند وجود داشته باشد زیرا با انجام کسب و کار شرکت های ژاپنی، مقدار قابل توجهی ین دست به دست می شود.

توجه داشته باشید که چین نیز ابر قدرت اقتصادی است، بنابراین هر زمان که خبری از چین بیرون می آید منجر به ایجاد حرکت های شدید می شود. با تکیه شدید استرالیا و ژاپن به تقاضای چین، هنگامی که داده ای چینی بیرون می آید می توانیم شاهد حرکت های بیشتر در جفت ارزهای AUD و JPY باشیم.

جلسه نیویورک

جلسه آمریکا در ساعت 8 به وقت EST آغاز می شود. درست مثل آسیا و اروپا، جلسه آمریکا مرکز مالی مهمی است که بازارها چشم از آن بر نمی دارند. البته، داریم در مورد "شهری که هرگز به خواب نمی رود" صحبت می کنیم یعنی نیویورک.

در زیر جدولی از محدوده حرکت پیپ در جلسه نیویورک برای جفت ارزهای اصلی ارائه می شود.

نیویورک

جفت ارز

77

EURUSD

68

GBPUSD

34

USDJPY

68

AUDUSD

62

NZDUSD

67

USDCAD

56

USDCHF

72

EURJPY

77

GBPJPY

71

AUDJPY

36

EURGBP

-

EURCHF

این مقادیر پیپ با استفاده از میانگین داده های گذشته از ماه مه 2012 محاسبه شدند. توجه داشته باشید که اینها مقادیر مطلق نیستند و می توانند بسته به نقدینگی و شرایط بازار تغییر کنند. همچنین، طیف وسیعی برای EURCHF در نظر گرفته نشده است زیرا نرخ برابری برای فرانک سوئیس و یورو در 1.2000 در طول دوره ثابت شده است.

برخی از ویژگی های کلیدی که باید در مورد جلسه نیویورک بدانید:

  • نقدینگی بالا در صبح وجود دارد زیرا با بازار اروپا تداخل دارد.
  • اکثر گزارش های اقتصادی در نزدیکی شروع جلسه نیویورک منتشر می شوند. به یاد داشته باشید، دلار در حدود 85% از تمام معاملات را در بر می گیرد، پس هر زمان که داده های اقتصادی آمریکا منتشر می شود، امکان دارد موجب جرکات شدید بازار شود.
  • حرکت بسیار کمی در بعد از ظهر جمعه وجود دارد، زیرا معامله گران آسیایی در حال استراحت هستند و معامله گران اروپایی سرگرم تماشای مسابقه فوتبال.
  • همچنین در روزهای جمعه، احتمال معکوس شدن در نیمه دوم جلسه وجود دارد زیرا معامله گران آمریکایی پیش از تعطیلات آخر هفته موقعیت های خود را می بندند، تا در مواجهه با اخبار آخر هفته غافلگیر نشوند.

کدام جفت ارزها را باید معامله کنید؟

توجه داشته باشید که وقتی دو بازار ایالات متحده و اروپا بازند نقدینگی بسیار زیادی وجود نخواهد داشت. می توانید شرط ببندید که بانکها و شرکتهای چند میلیتی به شدت مشغول تماس تلفنی اند. این امر به شما اجازه می دهد که تقریبا هر جفت ارزی را معامله کنید، هر چند بهتر است که به جفت ارزهای اصلی و فرعی بچسبید و از جفت ارزهای عجیب و غریب اجتناب کنید.

همچنین از آنجا که دلار آمریکا یک طرف اکثر معاملات است، همه به انتشار داده های آمریکا توجه دارند. اگر این گزارش ها بهتر یا بدتر از حد انتظار باشند، به طور چشمگیری می توانند بازار را تکان دهند، زیرا دلار به شدت بالا و پایین خواهد رفت.

گیج شدید که کدام جلسه چه زمانی آغاز می شود؟ بخش بعدی فقط برای شما است!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد