اکسپرت فول ترید دماوند

لذت سود کردن در بازار مبادلات ارز(فارکس) با استفاده از اکسپرت قدرتمند دماوند

اکسپرت فول ترید دماوند

لذت سود کردن در بازار مبادلات ارز(فارکس) با استفاده از اکسپرت قدرتمند دماوند

:: دوره مبتدی - درسهای پانزدهم و شانزدهم::

تداخل جلسات - بهترین روز هفته برای معامله

:: آموزش مبتدی - درسهای پانزدهم و شانزدهم ::

 

تداخل جلسات

چه زمانی از شبانه روز میزان مشاهده تلویزیون در بالاترین رده است؟ اگر گفتید در ساعات 8 الی 11 شب، درست است!

این موضوع چه ارتباطی به جلسات معامله دارد؟ درست مانند تماشای تلویزیون، در طول جلسات معامله نیز زمانهایی وجود دارد که در طی آن بیشترین حجم معاملات و بیشترین تعداد معامه گران وجود دارند.

فکر می کنید که این امر در طول تداخل بین دو جلسه اتفاق می افتد. اجازه دهید برخی از ویژگی های تداخل دو جلسه را بررسی کنیم تا ببینیم چرا.

تداخل لندن و توکیو

نقدینگی در این جلسه به چند دلیل بسیار کم است. معمولا، حرکت بسیار زیادی در بازار آسیا وجود ندارد. وقتی بعد از ظهر از راه می رسد، وقت چرت زدن است. با ورود معامله گران اروپایی به دفاترشان، معامله می تواند خسته کننده باشد زیرا نقدینگی کم می شود.

این زمان ایده آل برای تفریح و استراحت معامله گران است تا نگاهی به جلسات لندن و نیویورک داشته باشند.

تداخل جلسات نیویورک و لندن

این زمانی است که مورد علاقه معامله گران است! به معنای واقعی کلمه می توانید حس کنید که معامله گران در تلاش و تکاپو هستند زیرا می دانید که زمان کار فرا رسیده است. این شلوغ ترین زمان روز است. زیرا معامله گران از دو مرکز مالی بزرگ (لندن و نیویورک) کار را آغاز می کنند.

در طول این دوره، می توانیم چند حرکت بزرگ را ببینیم، بویژه هنگامی که گزارش های خبری از آمریکا و کانادا منتشر می شوند. بازارها همچنین می توانند با اخبار "دیرهنگام" از اروپا تکان بخورند.

اگر هر روندی در بازار اروپا ایجاد شود، می توانیم ادامه روند را ببینیم، زیرا معامله گران آمریکایی تصمیم به ورود و ایجاد موقعیت پس از خواندن وقایع در ساعات قبلی دارند. هر چند باید مراقب باشید که برخی از معامله گران اروپایی ممکن است موقعیت خود را در پایان جلسه اروپا ببندند که می تواند منجر به چند حرکت نوسانی در بازار شود.

بهترین روز هفته برای معامله

در حال حاضر ما می دانیم که جلسه لندن شلوغ ترین جلسه برای معامله است اما توجه داشته باشید که در هر هفته، روزهای خاصی وجود دارند که در آنها بازار بیشترین نوسانات را از خود نشان می دهد.

در زیر یک نمودار از متوسط حرکت پیپ برای جفت ارزها در روزهای مختلف هفته نشان داده شده است:

جمعه

پنجشنبه

چهارشنبه

سه شنبه

دو شنبه

یکشنبه

جفت ارز

144

145

136

142

109

69

EURUSD

179

169

152

172

149

73

GBPUSD

98

124

91

82

65

41

USDJPY

111

115

99

114

84

58

AUDUSD

96

100

87

98

81

28

NZDUSD

125

120

106

112

93

43

USDCAD

116

104

107

119

84

55

USDCHF

192

223

159

178

133

19

EURJPY

232

270

179

213

169

100

GBPJPY

91

75

79

81

74

35

EURGBP

76

87

64

55

55

35

EURCHF

همانطور که در جدول بالا مشاهده می کنید، بهترین زمان برای انجام معاملات، اواسط هفته است که در آن بیشترین نوسانات بازار اتفاق می افتد.

جمعه ها معمولا تا ساعت 12:00 به وقت EST یک روز پر کار برای بازار است و پس از آن معمولا بازار دچار یک رکود می شود تا اینکه در ساعت 17:00 EST بسته می شود. این بدین معنی است که ما فقط نیمی از روز جمعه ها کار می کنیم.

آخر هفته همیشه زود از راه می رسد! هیپ هیپ هورا!

بنابراین ما یاد گرفتیم که شلوغ ترین زمان در بازار چه زمانی است. شلوغ ترین زمان ها بهترین موقعیت برای تجارت هستند چرا که آنها به شما شانس بیشتری برای موفقیت می دهند.

زمانت را عاقلانه مدیریت کن

به هیچ وجه شما نمی توانید در تمام جلسات به معامله بپردازید مگر اینکه شما "ادوارد کالین" باشید که اصلا نمی خوابد! حتی اگر شما می توانید 24 ساعته بیدار باشید، چه نیازی دارید که به صورت 24 ساعته به معامله بپردازید؟

خواب بخشی جدایی ناپذیر از یک شیوه زندگی سالم است!

شما نیاز به خواب دارید تا انژی کسب کنید برای کارهای روزمره مانند کوتاه کردن چمن منزل، صحبت کردن با همسر خود، یا جمع آوری مجموعه تمبر خود. پس اگر قصد دراید که یک تریدر موفق شوید، حتما نیاز به استراحت مناسب دارید.

هر معامله گر باید بداند که چه زمانی به معامله بپردازد و چه زمانی آن را متوقف کند. در اینجا توضیحاتی می دهیم در مورد بهترین و بدترین زمان برای معامله:

بهترین زمان برای معامله:

  • وقتی دو جلسه باهم تداخل دارند! معمولا در این زمانها، اخبار اقتصادی مهم به نوسانات بازار کمک کرده و حرکات شدیدتری بروز می کنند.
  • بازار اروپا معمولا بیشترین حجم معامله و نوسانات را دارد.
  • همانطور که در جدول مربوط به میزان حرکت پیپ در طول هفته مشاهده کردید، معمولا اواسط هفته، بهترین و پر حجم ترین زمان برای معامله می باشد.

بدترین زمان برای تجارت:

  • یکشنبه ها - همه خواب هستند و یا در حال سپری کردن تعطیلات آخر هفته می باشند!
  • جمعه ها - نقدینگی در بخش دوم از جلسه آمریکا به شدت کاهش می یابد.
  • تعطیلات - همه در حال استراحت هستند.

نگران نباشید، در آینده و با تمرینات متمرکز می توانید زمان مناسب جهت انجام معاملات خود را بیابید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد